Trestně právní ochrana se má vztahovat na kdekoho, jen na prezidenta republiky se zapomnělo

 

Novelizace Trestního zákoníku, tj zákona č. 40/2009 Sb., se má týkat svou paragrafů, a to:

§ 355 Hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob

(1) Kdo veřejně hanobí

a) některý národ, jeho jazyk, některou rasu nebo etnickou skupinu, nebo

b) skupinu osob pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině nebo třídě, národnost, politické přesvědčení, sexuální orientaci, pohlavní identitu, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání,

bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

 

§ 356 Podněcování k nenávisti nebo násilí vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod

(1) Kdo veřejně podněcuje k nenávisti nebo násilí vůči skupině osob nebo jednotlivci pro jejich skutečnou nebo domnělou rasu, příslušnost k etnické skupině nebo třídě, národnost, politické přesvědčení, sexuální orientaci, pohlavní identitu, vyznání nebo proto, že jsou skutečně nebo domněle bez vyznání nebo k omezování jejich práv a svobod, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.

(2) Stejně bude potrestán, kdo se spolčí nebo srotí k spáchání činu uvedeného v odstavci 1.

(3) Odnětím svobody na šest měsíců až tři léta bude pachatel potrestán,

a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 tiskem, filmem, rozhlasem, televizí, veřejně přístupnou počítačovou sítí nebo jiným obdobně účinným způsobem, nebo

b) účastní-li se aktivně takovým činem činnosti skupiny, organizace nebo sdružení, které hlásá diskriminaci, násilí nebo rasovou, etnickou, třídní, náboženskou nebo jinou nenávist.

Třídou je míněna skupina s podobným životním stylem

 

Následný komentář k uvedenému je velmi výstižný. „Teď budeme mít zakázáno nadávat nejen na buzeranty, pedofily, či zoofily, ale celkově na jakýmkoliv způsobem vymezenou skupinu. Např. na bankstery, oligarchy, politiky, sluníčkáře, pražskou kavárnu, rusofoby, eurohujery, lžimédia, právníky, lichváře, fízly, imigranty, farmaceutické traviče, Agrofert nebo na vydřiduchy z nějaké firmy, apod. Paradoxně definice platí i na třídy typu zloději, feťaci, či zločinci jakéhokoliv druhu.“ (nwoo.org, J. Korál)

 

Všichni víme, že již několik let dochází k útokům různé intenzity na prezidenta republiky Miloše Zemana. Nezapomněli jsme ani na 17. listopad 2014, kdy prezident republiky, první prezident ČR zvolen přímo lidem, při projevu na Albertově, za přítomnosti čtyř hlav jiných států, byl napadnut nejen verbálně, ale i házením vajíček, rajčat. Bylo to ostudné pro nás všechny. Hlava našeho státu, která se má těšit úctě a ochraně, byla ohrožována zběsilými „demonstranty“. Jedinou ochranou, jež jí byla poskytována, byly roztažené deštníky ochranky, které zachycovaly vrhané předměty.

 

Následovala celá řada podnětů k zahájení trestního stíhání „vrhačů“ pro podezření ze spáchání trestních činů, zejména výtržnictví. A pak se vyšetřovalo a vyšetřovalo a nakonec kvalifikace činů „vrhačů“ se dostala až na přestupek proti občanskému soužití.  Ale ani  za přestupek, pokud si dobře pamatuji, nikdo nebyl potrestán. Pak se řízení znovu obnovilo, ale jaksi vyšumělo do času.

 

Zatímco ČT v přímém přenosu útoky na prezidenta republiky přinášela, vyšetřování předmětných podlostí se pozornosti médií nijak netěšilo. Prezident republiky byl však na tapetě „nespokojených občanů“, kteří od počátku vykřikovali, že jejich prezidentem není. Otázkou však je, jak někdo v demokratické společnosti mohl neuznávat  volbu prezidenta  přímo občany. V demokracii platí princip většiny. Menšina se má podřídit většině. Ale to se u nás nestalo. „Renomovaní demokraté“ jednají nedemokraticky. Ale kdyby jenom to. Oni na hlavu státu téměř neustále útočí.

 

Dnes jsem se díval na stránku Seznamu.cz. Nalevo  nahoře jsem objevil „reklamu“, poutač. „Jiří Maryško glosuje. Je Zeman trucovitý fracek, nebo diktátor?“  A tak jsem se zamyslel nad připravovanou novelizací trestního zákona. Neměl by pan ministr spravedlnosti, a nejen on, především pečovat o to, aby důstojnost prezidenta republiky nemohla být beztrestně napadána? Zákon na ochranu republiky měla i první Československá republika. Chraňme prezidenta republiky, své návrhy jsme i my posílali v průběhu času na řadu míst, majících zákonodárnou iniciativu, ale bez výsledku. Myslíme si, že chránit prezidenta republiky jako hlavy státu je povinností nás všech, ale především zákonodárných sborů, poslanců i senátorů.

 

Žádný návrh na novelizaci trestního zákona by neměla Poslanecká sněmovna PČR ani Senát projednávat, dokud nebude zajištěna ochrana prezidenta republiky. Ale ani potom by předmětná novela, alespoň ne ta v navrhovaném znění, neměla projít příslušným výborem PS PČR.

 

Je-li již  dlouhodobě vážně nemocná EU, pak my bychom se měli alespoň snažit udržet si svou normalitu. Bude-li EU na nás naléhat i nadále, a to nejenom v tomto případě, pak uvažujme se vší vážností o výstupu z nepodařeného a nedemokratického evropského projektu. Evropské společenství vidíme nikoliv jako federalizovaný stát, ale jako svobodné společenství rovnoprávných národních států.

Dr. O. Tuleškov