Dr. Jiří Jaroš Nickelli
Bratr Mgr. František Kubák, předseda OV ČSBS Českých Budějovic předestřel v Národním Osvobození č.5/2014 úvahu na roli poznání, vědy a historie v našich dějinách. Závěry ke, kterým dospěl, však protiřečí všemu, co zastáváme jako legionáři a odbojáři, a všemu co naznali naši velikáni dějin Palacký a TGM.
Je třeba vyjasnit východiska a pojmy. Je třeba zdůraznit naši pozici českého národa v habsburských dějinách. Je třeba rozlišit historickou faktografii - co se v dějinách stalo, a historickou interpretaci, výklady dějin podle vládnoucí moci. V našich dějinách se stalo, že výklady dějin byly zaměřeny proti českému národu. Poprvé to bylo za Habsburků a pro Habsburky, podruhé za nacistů a pro nacisty, potřetí to bylo za Stalina a pro stalinisty, počtvrté je to dnes například pro schwarzenbergisty. Takže v dějinách se stalo, že byl stržen mariánský sloup, přestože pod ním klečela modlící se katolička, a vůdce z Práva lidu prohlásil,že je mu líto, ale sloup svrhne,i když paní neustoupí. Paní s pláčem utekla a sloup byl stržen. Potud faktografie. Skvělý výklad této události podává F.Peroutka v Budování státu. Tam praví, že lid byl rozvášněn a lid se nenechal zarazit ani svým Národním výborem, Lid prohlásil, "Pánové,vy jste Národní výbor, ale my jsme národ". A sloup byl stržen, ne protože byl mariánský, ne protože byl postaven na oslavu švédské porážky, ale protože to byl symbol habsburské poroby a habsburské a církevní kořisti! Dále se v dějinách stalo, že protestanté nevydrželi katolický útlak, vrcholící zbořením kostela v Hrobích katolickou církví, a zahájili boj za práva nekatolíků ve vlastní zemi. A byli za toto trestáni habsburským panovníkem, jenž nectil a pošlapal všechna práva nekatolíků. Pak začala nejen staroměstská exekuce,ale strašlivé vyhnání všech nekatolíků,které trvalo od roku 1620 až do roku 1642 a učinilo z kvetoucích Čech téměř poušt! A sám br. Kubák připouští, že podstavec mariánského sloupu měl atribut boje proti herezi, A kdo je představitelem hereze pro katolíky ?? Výklad br. Kubáka o symbolech střelil kozla. My, věřící husité, a ostatní nekatolíci my jsme ti, kteří byli zobrazeni v kapli sv. Romedia v Cholticích na zámku Thun-Hohensteina, nacisty, jako kacíři pálení v plamenech, počínaje Husem a konče Lutherem a Kalvínem. Nás je třeba likvidovat, nás je třeba vyhánět ze země, nás je třeba krotit a umravňovat ve jménu jediné suverénní katolické víry. A to nemluvím o bratřích atheistech, nebo jinověrcích, jichž je u nás stále více. Klidně postavme mariánský sloup! Jako symbol bohorodičky, ne vítězství nad protestanty! A bez tohoto hrozného postavce! Bez podstavce netolerance, bez postavce potupy nekatolíků! Dále, k Radeckému. V dějinách se stalo, že Radecký byl výborný vojevůdce - pro Habsburky a pro mocnářství, jemuž věrně sloužil. A sloužil mu stejně věrně jako Windischgraetz. Proč to připomínám? Protože v době, kdy Windischgraetz trestal Čechy v Praze, Radecky trestal Italy v Benátkách a dal jich tam postřílet na čtyři tisíce. To je faktografie. Nevidím jediný důvod, aby Češi stavěli pomník italovrahu Radeckému, a pokud se tak stane, budu protestovat u italského velvyslanectví. Italie a ČSR byli díky legiím spojenci I. světové války a Italie ctí památku legionářů. Nevidím důvod, abychom tuto tradici porušili pomníkem italovraha. Radceký patří na náměstí do habsburské Vídně, ne do Prahy. Tento skvělý vojevůdce bojoval loajálně pro Habsburka a pro mocnářství, nikoli pro Čechy. Takže ještě k výkladu našich dějin brtarem Mgr. Kubákem. Něco jiného jsou události, něco jiného jejich výklad. My legionáři a odbojáři vycházíme nejen z faktografie dějin, ale též ze státního zájmu. Naše pozice je dána stanovami ve prospěch našeho státu. Náš stát je republika od r.1918, která rozvázala smluvní poměr s věrolomnými Habsburky navždy a dokázala to bojem s nimi u Zborova a jinde. Tak to praví naše ustavující listina Washingtonská deklarace. Náš stát a náš národ je vděčen za existenci legiím, TGM, a také Woodrowu Wilsonovi, a proto byl postaven jeho pomník, a proto se nádraží jmenovalo Wilsonovo. Potom naopak nevím, co tam stále ještě dělá foto Franze Josefa I.ve Fantově kavárně. Již dávno mělo být pryč! Franzi Josefovi vděčíme v konečném efektu jen za hrůzy I.války, za padlé a popravené. A co se týče současnosti ? ČSBS má pozici republikánsky státotvornou, jak se říkalo za I.ČSR - ne státobornou, velebící Habsburky,římskou církev, a monarchismus. Na to jsou tu monarchisté.
A co se protestů k současnému dění týče, s Afghanistanem má br.Kubák zajisté pravdu. Jistě je nutno protestovat také například proti vraždostátu Kosovo, schváleném Chamberlainem Schwarzenbergem, kde se rozřezávali na orgány Srbové, naši slovanští bratři a kde chátra vypaluje pravoslavné chrámy, a je nutno protestovat proti banderovskému fašismu na Ukrajině, kde už spustili pogromy na naše židovské bratry ( o tom naše média téměř mlčela). A je nutno protestovat proti hanobení Ruské federace a jejího prezidenta debilitami v stylu Pussy Riot, oblíbenkyň Schwarzenberga. S těmito protesty bych souhlasil.
Autor je předseda OV ČSBS Boskovice
Webová stránka: www.ceskenarodnilisty.cz E-mail: vydavatel@seznam.cz