Ing. J.F. Pelíšek
Tragedie 11. září 2001 byla každým rokem v tento den popisována jako tragedie nebývalého rozsahu způsobená AI-Kaidou a zorganizovaná Bin Ladinem. Stejně tak byl tento den vzpomínán i v roce 2011. Nebylo snad jediného časopisu a novinových stránek, rozhlasu či televize, kde by nebyla tato událost připomenuta. Pokusím se alespoň stručně projít zveřejněné zprávy v některých tiskovinách, případně uvést nejzajímavější citace a názory v nich uvedené.
Plzeňský deník dne 6.9.2011 sděluje, že Leslie Earl Robertson stavěl newyorská „dvojčata" jejichž konstrukce měla ustát orkány i silná zemětřesení. „Bílý dům nedávno vydal pro své zaměstnance podrobný návod, jak o útocích "pozitivně a prozíravě" hovořit, existuje ve dvou verzích, jedna je určena přímo pro USA, druhá pro zahraničí." Deník dále uvedl, že výskyt rakoviny se projevil u zasahujících hasičů ve větší míře.
Mladá fronta Dnes ze dne 9. září 2011 uvádí rozhovor s hasičem John Clearym, jenž se podílel na záchranných pracích. Ten líčí pád jižní věže: "shora zaduněl nárazovitý hřmot. Dum, dum, dum... Jedno patro naráželo o druhé. Pád věže, jak se později spočítalo, trval dvanáct vteřin". Podivné, že? Zajímavé také je, že (podle deníku) jižní věž byla zasažena později než severní, ale zřítila se však jako první a spadla na třetí blok. Deník popisuje poměrně podrobně, jak si teroristé v letadle směrované do Pensylvanie počínali, a jež údajně řídil terorista Atta. Jak se to ví, když všichni pasažéři včetně teroristů při zřícení v Pensylvanii zahynuly a tudíž nebylo svědků, ani z černých skřínek to není doloženo?
Nejzajímavější v tomto deníku je podrobná mapa o pohybu jmenovitě uvedených teroristů, kde se dotyční pohybovali po Spojených státech od r. 1999 až do posledních měsíců před útokem. Takže se vědělo, z kterého státu a kdy se dostali do USA, nebo např. kdo z nich získal falešný řidičský průkaz, kdy falešný průkaz totožnosti, kde někteří absolvovali letecký kurz, že např. Muhammed Atta, Haní Hadžúr a Zijád Sámir Džarráh byli piloty, že Muhammed Atta strávil 3 hodiny v leteckém simulátoru Boeingu, a kdy a kde si koupili letenky, atd. A přesto byli vpuštěni na palubu letadel!
Mladá fronta Dnes z 12.9.2011: Na vzpomínkové slavnosti na Ground Zero v New Yorku "skupinky popíračů" skandovaly hesla o tom, že 11. září spáchala americká vláda, aby mohla rozpoutat války. Deník současně rekapituluje průběh čtyř tragédií a ve všech případech přiřazuje jmenovitě konkrétní únosce k příslušné akci. Uvedu stručný výčet průběhu jednotlivých letů podle deníku:
1. Letadlo: linka č. 11 s 92 lidmi, z Bostonu do Los Angeles, v 8.49 narazilo do věže, ta se zřítila v 10.26 hod.
2. Letadlo: linka č. 175 United Airlines z Bostonu do Los Angeles s 65 cestujícími, pěti únosci, narazilo v 9.03 hod. do věže, 56 minut po nárazu se věž zřítila.
3. Boeing 757 American Airlines se 65 lidmi, s pěti únosci, z Washingtonu do Los Angeles, náraz do Pentagonu, umírá 189 lidí.
4. Boeing 757 z Newarku do San Francisca, 44 lidí na palubě, 4 únosci, v 10.10 havarovalo v Pensylvanii do polí, všichni zahynuly.
Mezi 1. úderem v 8.46 a posledním v 10.10 hod. uběhlo dostatek času na vzlétnutí pohotovostních letadel americké armády vzlétajících k zásahům během několika minut, což se nestalo.
V poměrně rozsáhlém článku v Halo novinách ze dne 12. 9.2011 jsou uváděna konkrétní jména Židů zastávajících důležitá místa v USA. Z této informace deník vyvozuje vážné podezření, že útok 11. září provedli Izraelci. Tomuto podezření nasvědčuje tato skutečnost:
Larry Silverstein sedm týdnů před útoky si pronajal Světové obchodní středisko, tj. obě budovy a pojistil je i proti teroristickému útoku. V den útoku se svou dcerou (pracovala ve WTC) se zde neobjevil. Frank Löwy si v květnu 2001 pronajal maloobchodní areál v dolní části WTC, rovněž v den útoku se zde neobjevil. "Vyšetřování útoku 11. září měla od samého počátku v rukách izraelská společnost pro okamžité doručování zpráv Odigo, která připustila, že dva z jejích zaměstnanců dostali bezprostřední varující zprávu před hrozícím útokem plné dvě hodiny před prvním zásahem věže (severní)", a která nikdy nebyla postoupena úřadům. Z cca 400 Židů, kteří pracovali ve WTC, 11. září zahynul pouze jediný. Dne 10.9. varovala tokijská pobočka společnosti Goldman Sachs své americké zaměstnance, aby se zdržovali daleko od výškových budov. Izraelská společnost Integrované služby námořní dopravy ZIM vyklidila několik dní před 11. zářím svou úřadovnu v severní věži. Podle přiznání agenta CIA Roberta Baeze Izraelci měli připraveny filmové kamery k natáčení ještě před prvním leteckým útokem. Agent Mossadu "městské mobilní služby" okamžitě po 11. září utekl do Izraele. Přes řadu důkazů o zapojení Izraelců do útoků, byli všichni tito izraelští Židé na rozkaz Michaela Chertoffa odesláni zpět do Izraele.
Halo noviny z 13.9. vyslovují názor, že za útoky stála spíše americká vláda než al-Kajdá. A dále, že videofilm Loose Change 9/11 An American Coup režiséra Dylana Averyho z r. 2009 rovněž tvrdí, že akce byla naplánována americkou vládou. Převládá názor, že budovy obchodního centra byly odborně zdemolovány a že "americká vzdušná obrana dostala příkaz držet se stranou a že Pentagon zasáhla raketa". Dále deník uvádí, že je často slyšet, že "útoky provedly USA samy, aby měly
důvod k invazi do Afghánistánu, protože USA mají zájem na ropných zdrojích ve Střední Asii, a být blíž k Číně". Též je uveden argument, že americká vláda "provedla útoky na New York, aby eliminovala hrozbu Saddáma Husajna na Izrael a převzala kontrolu nad iráckou ropou". Není snad tento argument nejblíže pravdě?
Podle Haló novin ze 14.9.2011 se francouzský politolog Moisi zamýšlí v deníku The New York Times, nad důsledky 11. září, a připomíná reakci prezidenta Franklina Roosevelta na japonský útok na Pearl Harbour v prosinci 1941. Deník má zato, že "americké vedení, včetně Roosevelta do značné míry vědělo o chystaném útoku a nechalo jej fakticky dokonat, aby mohla americká veřejnost - jinak žijící v hluboké izolaci - být otřesena, a souhlasila se vstupem do 2. světové války". Nešlo v případu Busche ml. o obdobu?
V předchozí části byla použita řada citací z uvedeného denního tisku. Kromě knihy, kterou se chci zabývat, byla vydána obdobná, podle mého názoru stejně důležitá, od autora Mojmíra Babáčka nazvaná „11. září a tajné služby". V ní autor na základě faktografického materiálu a analýzy veřejně dostupných informací vyvrací vysvětlení útoku předkládané vládou a masmédii a dochází k závěru, že americké zpravodajské a bezpečnostní složky o přípravách útoku věděly, záměrně jim nezabránily a na provedení se spolupodílely.
Obdobně zpracoval problémy o 11. září spisovatel Gerhard Wisnewski ve své knize "Operace 9/11. Útok na planetu Země", kterou vydalo nakladatelství EarthSave v r. 2008, které chci věnovat pozornost. Autor v knize uvádí spoustu získaných skutečností, ať už od očitých svědků či stanovisek odborníků v oboru letectví, navigace, výpověď architekta a konstrukční kanceláře Světového obchodního centra, leteckých dispečerů a dalších. Pokusím se stručně shrnout autorem předložené argumenty, které rovněž ukazují na vážné rozpory s oficiálními zprávami o událostech 11. září v USA.
Autor v úvodu poznamenává, že cílem knihy je vyplnit určitou mezeru a pokusit se o systematické, kriminalistické zpracování případu, což je hlavní důvod, proč mne tato kniha zaujala a kterou považuji za seriózní informaci o tragédii 11. září 2001.
Únos byl údajně realizován letadly Boeing 757 a 767 American Airlines (AA) a United Airlines (UA) označené jako let
- AA 11 startující z Bostonu v 7.59 hod., s počtem pasažérů podle CNN 92, dle skutečného seznamu 86 (včetně posádky), ztraceno z radaru v 8.13 hod., v 8.20 letadlo nevysílá odpovídající transpondérový signál a odchyluje se od kurzu o 40 stupňů, náraz do severní věže Světového obchodního centra (WTC) v 8.46,
- UA 175 175 startující z Bostonu v 8.14 hod., s počtem pasažérů dne CNN 65, dle skutečného seznamu 56 (včetně posádky), ztraceno z radaru v 8.42 hod., náraz do jižní věže v 9.03,
- AA 77 startující z Dallesu v 8.20 s počtem pasažérů podle CNN 64, dle skutečného seznamu 56 (včetně posádky), ztraceno z radaru v 8.46 hod., naráží do Pentagomu,
- UA 93 startuje z Nawarku v 8.42 hod. s počtem pasažérů podle CNN 45, dle skutečného seznamu 33, ztraceno z radaru v 9.16 hod., zříceno u Shanksville v Pensylvánii v 10.06 hod.
Pokud jde o pilotní odbornost teroristů, ukázalo se, že pokud někteří měli pilotní průkazy (jak uvádí deník MF Dnes z 9.9.2011) byly falešné nebo nedostačující, některý nevlastnil ani letecký průkaz pro dopravní letadlo, ani pro malou Cezenu. Některý z nich se zajímal o školení rok a půl před 11. zářím 2001, většina nezačala s výcvikem pro létání vůbec. Např. al-Hamsi a al-Midhar se přihlásili do školy letectví na místním letišti v Montgomery v San Diegu v Kalifornii , kde mohli absolvoval pouze výcvik pro Cezenu a Pipera, velkoplošná letadla zde vůbec nejsou. Nakonec jmenovaní absolvovali pouze šestihodinový kurz teorie. Domnělí terorističtí piloti Atta a Al.Shehhi místo požadovaných alespoň 500 hodin, trénovali pouhé tři hodiny a jen na simulátoru i pro menší a starý typ Boeingu 727, nikoliv pro Boeing 757 či 767.
Podle vyjádření kapitánů letů a expertů Jörga Kujaka a Niky Laudy „laik není schopen kamkoli naprosto přesně řídit velké dopravní letadlo, ani s autopilotem, ani ručně. Potřebuje pro to bezpodmínečně tříletý trénink na tomto typu letadel", zvláště ne provádět nálety z klopené zatáčky, jak k nim došlo v případě věží WTC. U teroristů šlo tedy maximálně o polovyškolené piloty. Kromě toho jim chyběla perfektní znalost angličtiny nezbytně nutná v letectvÍ, především u pilotů. Rozpory se objevily v jejich chování v nedodržování zásad konspirace nutné pro takovéto plánované akce, nepochopitelné druhy dokladů (důkazní materiál) v cestovní tašce na předpokládanou poslední cestu letadlem (nalezenou později v bezpečnostní schránce na Bostonském letišti - nešlo snad o záměr, "aby úřady mohly doložit, že útoky vykonali islámští fundamentalisté"?), přestupky při řízení motorových vozidel a další a dalšÍ.
Všechna čtyři letadla se v určitém bodě odchýlila od předepsaného kurzu a mohla dostatečně dlouhou dobu pokračovat v letu, aniž zasáhlo vojenské letectvo, jak tomu pravidelně v takových případech bývá. A to i když bylo informováno. Téměř obden takto vzlétávají bezpečnostní letadla a startují během několika minut. Před 11. zářím měsíčně vzlétlo cca deset stíhacích letadel k doprovodu podezřelých letadel, aby je přinutilo k dodržení předepsaného kurzu nebo přistát na nejbližším letišti, při neuposlechnutí je eskorta mohla i sestřelit.
Jak došlo k nárazům do věží? Autor knihy nás informuje, že trasa letadla AA 11 vedla ze severu podél Hudson River a po ploché zatáčce narazilo do středu horních pater severní věže. Toto letadlo mělo pro plánovaný let z Bostonu do Los Angeles cca polovinu obsazených míst lidmi a natankováno necelou polovinu kerosinem. Trasa letu UA 175 vedla od západu a po provedení ostré zatáčky severním směrem naráží vpravo od středu do horních pater jižní strany jižní věže. I tento Boeing měl natankováno polovinu kerosinu a cca třetinu obsazených míst pasažéry. Přičemž v tomto případě část kerosinu při nárazu je rozprášena vně budovy a velká část, která se skutečně dostala do budovy, shořela během několika minut a tepelná energie unikla okny vzhůru. Takže doba působení tepla na ocelové nosníky byla příliš krátká na jejich roztavenÍ. Autor knihy uvádí několik sdělení svědků, které stručně ocituji: na jedné magnetofonové pásce hasičů bylo sdělení, že několika hasičům se podařilo dostat se do 78. patra zasaženého letadlem a hlasy neprozrazují zneklidnění ani nejmenší náznaky toho, že by se situace mohla dostat brzy mimo kontrolu. Žádný z hasičů nezaregistroval do červena rozžhavené deformující se ocelové nosníky.
Wisnewski cituje poznatky řady svědků o tom, že všichni slyšeli druhotné exploze ve věžích Světového obchodního centra. Ale cituje i několik zpráv televizních stanic. Např. moderátor dánského vysílače DR!, Steften Kretz komentoval videoklip ze zřícené jedné věže: "Věž WTC zkolabovala po dvou dalších explozích". Mimo jiných, bývalý generál NATO Keld Hellingsoe řekl: "Uvnitř musely být umístěny dodatečně bomby". Van Romero, doktor fyziky, jeden z nejlepších amerických expertů na účinky trhavin na budovy řekl, že zhroucení obou věží způsobily trhaviny, že "existovalo uvnitř budovy několik explozivních přípravků", že kolaps věží se podobal "kontrolovaným implozím", a vyjádřil názor, zda úder letadel nesloužil jako manévr pro odvedení pozornosti od trhavých náloží. Na filmovém dokumentu televize NBC je vidět černý kouř z hořejších pater (saze), tj. z hořících koberců a nábytku, zatímco z některých nižších pater se šíří prach světlé barvy z rozdrceného betonu, sádry či asbestu. Ke zřícení došlo "v rekordně krátkém času".
Mojmlr Babáček ve své knize "11. září a tajné služby - promyšlený podvod" uvádí další důležité informace. První věž spadla asi za 11 vteřin po úderu, druhá za cca 9 vteřin. Poukazuje na to, že zvýšená bezpečnostní opatření ve WTC byla dne 7. září odvolána včetně psů využívaných pro vyhledávání výbušnin. A dále, že Worchesterský polytechnický institut ve své studii píše, že z analyzovaných vzorků ze suti vyplývá, že "budovy se zřítily v důsledku řízené exploze, která roztavovala ocel" a že v suti "byly přítomny chemické energetické materiály, které mají své vlastní palivo a okysličovadlo a nepůsobí na ně voda, prach nebo chemické hasicí prostředky". Podle názoru vědců byl použit nanotermit, vyráběný Národní laboratoří Lawrence Livermore a jiných zařízeních amerického ministerstva obrany. Nanotermit uvolňuje mnohem větší energii než komerční termit, což tedy byla příčina roztavení ocelových nosníků věží. Britsky Výzkumný ústav nanotechnologie zveřejnil názor, že v prachu všech tří zřícených budov byla nalezena vysoce zpracovaná výbušnina, nazývaná nanotermit ... pokročilá výbušnina, k jejíž výrobě je používáno nanotechnologie, je dostupná jen sofistikovaným vojenským laboratořím". Úkol zjistit skutečnou příčinu zřícení budov však americká vláda bezprostředně po tragédii nikomu nezadala!
Jaké je stanovisko autorů Světového obchodního centra, které uvádí Wisnewski? Architekt řekl: "Budovy jsou pro podobný případ dimenzovány". Lee Robertson, spolumajitel kanceláře statiky, která vyvinula nosnou konstrukci centra: "Koncipoval jsem budovu pro náraz Boeingu 707. Projekt jsme spočítali pro náraz tehdy největšího letadla Boeingu 707, Šlo o to, aby v případě nárazu tryskového letounu do budovy, kdy dojde k poničení velké části konstrukce, tato přesto zůstala stát, a také aby udržela i nápor hurikánu. Byl zohledněn i náraz plně obsazeného, plně natankovaného Boeingu 707".
Co dalšího zajímavého je v případu věží? Wisnewski ve své práci vysvětluje, že každá věž se skládala z vnější truby z ocelového pletiva, a z vnitřního železobetonového jádra, přičemž vnější truba odolávala horizontálním silám větru, takže náraz osobního letadla byl bezvýznamný. Při poškození několika desítek ocelových nosníků z celkového množství několika stovek nosníků nemohlo prý dojít k velké škodě. Teprve po roce začalo šetření ke zjištění příčin zřícení věží. Přičemž ocel budov byla po pádu věží nápadně rychle odvezena mimo USA, to tvrdil vydavatel Manning ve svém Fire lngeneering Magazine, s výzvou: "ničení a odstraňování důkazů musí ihned přestat" .
Jak proběhl nálet na Pentagon? Nejen na střechách všech budov Pentagonu jsou umístěny kamery, ale také v okolí, takže cokoliv by nalétávalo na budovy, vše je filmováno, fotografováno a pozorována radarem. Pentagon však neuveřejnil žádné snímky ani videozáznamy. CNN obstarala několik fotografií Pentagonu, na kterých však trosky Boeingu nejsou vidět. Zajímavá je informace letové dispečerky Denielle O'Brienové z centra letové kontroly, která na obrazovce radaru neviděla narazit do Pentagonu Boeing 757 AA 77, ale "neznámé letadlo". Ona i její spolupracovníci usoudili, že podle rychlosti, ovladatelnosti stylu a způsobu letu šlo o vojenské letadlo. Před budovou v místě nárazu nezůstaly žádné trosky letadla, ani fasáda nebyla poškozena od křídel, jež mají rozpětí 38 metrů, nebyly vidět žádné zuhelnatělé zbytky sedadel či zavazadel, ani nezůstaly zde žádné zbytky mrtvých těl. Studentka medicíny Maryann Ramosová následně po nárazu viděla jen díru ve zdi a pár kousků zkrouceného hliníku. Trávník před tímto místem byl takřka nepoškozen.
A konečně co zjistil autor knihy o zřícení Boeingu u Shanksville v Pensylvanii? Wisnewski navštívil toto místo a zde se setkal se starostou Shanksville, sedmdesátiosmiletým Emie Stullem. Ten bezprostředně po výbuchu spolu s dalšími dvěma občany se rozjel k místu, kde však uviděli jen velkou jámu, ale po letadle žádné stopy, natož trosky či mrtvé, což Wisnewskému starosta potvrdil fotografiemi z tohoto místa. Tiskovým reportérům však nebyl povolen přístup ke kráteru a mohli přihlížet jen z velké vzdálenosti, takže ani nejlepšími teleobjektivy nebylo možno zaznamenat žádné trosky z letadla United Airlines. Nějaké letadlové části, které zde byly později nalezeny, byly neidentifikovatelné, neboť šlo jen o velmi malé kovové díly. Nebyly zde ani zbytky sedadel a zavazadel. Přizvaný ohledávač mrtvol Wallace Miller nenašel na místě zřícení žádné mrtvoly ani stopy krve. Arizona Daily Star Online napsal: "Nebyly tam vyproštěny žádné mrtvoly, přinejmenším nic takového, co se normálně mrtvolami rozumÍ. Lidé na palubě letu United Airlines 93 se doslova rozplynuli. Pátrači přesto našli části kostí, malé kusy masa, jednu ruku. Ale žádné mrtvoly." Podle zkušeností soudních lékařů "není ani pád z výšky 11000 metrů žádným důvodem, aby se nenašly nejen ještě dobře zachovalé, nebo dokonce vnějškově neporušené mrtvoly. I při explozích a požárech se toho najde podstatně více než jen malé kousky nebo například torza těl". Nelze prý přijmout názor, že během půl vteřiny by všechno dokonale shořelo. Vše nasvědčuje tomu, že na místo byly dodatečně dopraveny nějaké zbytky mrtvol odkudsi, s největší pravděpodobností preparáty z patologických oddělenÍ. Dá se přece podle potřeby naaranžovat leccos!
Podle vyjádření letových dispečerů v určitém čase se jim všechna čtyři letadla postupně ztratila z obrazovky radaru, transpondéry vysílající průběžně sekundární signál každého letadla s příslušným přiděleným kódem, byly vypnuty, místo nich se objevila jiná neidentifikovatelná letadla s aktivním tranpondérem, ale s označením, které nebylo v tomto dnu přiděleno žádnému letadlu. Dispečeři nemohou zaručit, že letadla, která startovala v Bostonu a Washingtonu skutečně doletěla ke Světovému obchodnímu centru či k Pentagonu. Po zřícení jakýchkoli letadel vždy poslouží k objasnění příčin havárie černá skříňka. V případě uvedených čtyř případů zapisovače letů - černé skříňky se ztratily nebo jejich data nebyla nikdy uveřejněna.
Wisnewski poměrně podrobně popisuje průběh letu a důsledky dopadu letu AA 77 (dopad na Pentagon) a uvádí vyjádření letové dispečerky Danielle O'Brienové i zbraňového experta Pierre-Henri Bunuela. Ten dochází k názoru, že Pentagon byl napaden vojenskou stíhačkou odpálenou raketou vzduch-země. Proto na místě nebyly trosky dopravního letadla, a proto také nebyly aktivovány obranné baterie raket armády, ochraňující Pentagon. Napadené křídlo Pentagonu bylo již několik let vyklizené z důvodu plánovaných oprav.
Obdobné názory a poznatky se týkají i letu UA 93 (Shanksville). Let mizí z obrazovky ra daru , transpondér přestane vysílat signál, za krátkou dobu je vysílání obnoveno. Zarážející byla rychlost a obratnost letadla. Zajímavý je názor manažera letového provozu, Denise Fritze z nedalekého letiště Johnstown: "Bylo to letadlo, které v malé výšce provedlo manévry, neobvyklé pro stroj takové velikosti", tj.boeing.
Z důkazů, které Wisnewski ve své knize shromáždil, vyplývá řada otázek. Všechna letadla v určitém časovém bodu se ztratila z obrazovek radaru, odchýlila se ze stanoveného koridoru a na místo nich pokračovala letadla jiná. Přes dostatek času od prvního zjištění odchylky, eskorta vojenských letadel nevzlétla ke zjištění příčin odchylek. Ani jedno unesené letadlo nevyslalo nouzový signál, jak tomu obvykle bývá. Mezi jmény cestujících při nástupu do letadel se nenachází žádné jméno arabského původu. Nebyly zveřejněny jmenovitě oběti ze sledovaných letů, neexistuje žádný závazný seznam cestujících na palubě letadel ani únosců. Ze zpráv o provedené identifikaci "mrtvých" cestujících není uveden počet cestujících, členů posádky ani únosců. Neobvykle rychlé odklizení trosek věží a jejich rychlý odvoz mimo území USA. Černé skříňky ze všech letadel jsou nepoužitelné. Pokud lze celou akci teroristů považovat za boj proti USA, proč si nevybrali podstatnější objekty jako je Bílý dům, Kapitol, centrálu CIA, větší rozsah Pentagonu a řadu jiných důležitých objektů?
Mnoho dalších skutečností rozporných s propagandou je v knize uvedeno. Chtěl jsem poukázat alespoň na ty podstatné, které vedou k závěru, že celá akce byla naplánována vládou USA ve spolupráci s armádou a možná i s Izraelem, byla realizována bezpilotními dálkově řízenými letadly, v případě útoku na Pentagon u Shanksville bylo použito raket vystřelených z vojenských letadel, v čemž mají USA již bohaté zkušenosti. Nešlo Američanům o to vyzkoušet si účinnost nového zákeřného prostředku nanotermitu, a vytvořit důvody pro vojenské zásahy v "teroristických" státech?
Webová stránka: www.ceskenarodnilisty.cz E-mail: vydavatel@seznam.cz