Je nutné k přežití nevinných lidí sáhnout ke zbraním, jak navrhuje J. Gauck?


Je skutečně nutné, aby pro přežití nevinných lidí posílal pan Gauck německé vojáky do světa, aby silou zbraní prosazovali lidská práva? Myslím si, že nejprve by Německo mělo k záchraně lidských životů použít zcela jiné prostředky, civilizovanější, lidštější a křesťanštější, než o kterých mluví pan Gauck. O tom, proč umírají lidé ve světě, mluví následující text:


Oficiální statistiky prokazují, že denně umírá ve světě hlady 35.000 dětí a asi stejně dospělých.To znamená, že naše hospodářství je organizováno tak, že produkuje více než 70. 000 mrtvých denně. Ještě nikdy neexistovala válka, jejíž krutost by dosáhla takovýchto rozměrů. A statistiky rostou a rok od roku stále více lidí trpí stále krutější chudobou.“


Tyto údaje pochází od španělských jezuitů, kteří vydali útlou publikaci, s názvem „Co chudí říkají církvi“ a rozesílali ji po světě, některé, jak vím, dokonce i zadarmo. Několik výtisků přišlo i do České republiky. Proto jsme přesvědčen, že text se dostal i do Německa. Pan J. Gauck, bývalý pastor, měl jistě možnost s uvedenými i dalšími informacemi od španělských jezuitů i příslušných institucí OSN se seznámit.


Podle oficiální zprávy OSN o vývoji lidstva z roku 1996 nejvýznamnějším znakem dnešní světové ekonomiky je rostoucí koncentrace bohatství ve stále méně zemích, a i v těchto zemích v rukou stále menšího počtu lidí. Podle údajů roku 1996 jen 20% obyvatel země spotřebovává 85% bohatství, kdežto pro 80% lidí zůstává k dispozici zbylých 15%. Tyto údaje jsou již vývojem dalších let překonány, jsou celkově mnohem horší. Bohatí pohádkově bohatnou dále a chudí, jsou jich stamiliony, nebo dokonce kolem miliardy, nemají co jíst, kde složit hlavu. S nimi nevýslovně trpí i jejich děti. Mnohé z narozených nepřežijí ani několik měsíců.


Že by pan Gauck, evangelický pastor, o těchto zoufale nelidských podmínkách nic nevěděl, že by nevěděl, že tím nejzákladnějším lidským právem je právo na život? Ale toto právo armáda zbraněmi nezajistí. Když mluví zbraně, umírají lidé. A těm mrtvým již nikdo žádné lidské právo nemůže zajistit.


Jsem přesvědčen, že o uvedeném dobře ví, ale jak vidět, nedbá. Zlepšování životních podmínek lidí, zachování jejich životů nevyžaduje armády, ani ty německé, nevyžaduje zbraně, jejich nasazení, ale lidštější a spravedlivější přístup k rozdělování lidmi vytvořeného bohatství. Bůh dal lidem Zemi, aby jim poskytla obživu, aniž by někoho zvýhodňoval, či odstrkoval. K bohatství Země mají stejný přístup všichni lidé. V tom smyslu mluví Jan Pavel II. ve své encyklice Centesimus annus.


Tak pane prezidenta, dejte se do díla k zabezpečení lidských práv sociálně reformní cestou, nikoliv však pouhou charitou. Své křesťanství stavíte na odiv, ale zřejmě myslíte nikoliv jako pastor, ale především a ponejvíce, jak jsem přesvědčen, jako člověk, který má blíže ke zbraním, než k písmu svatému a sociální doktríně církve.


O to, co ušetříte na armádě, můžete dát více lidem, kteří každodenně bojují o své přežití a více jich můžete zachránit. To je cesta, po níž můžete jít. Vydáte-li se jiným směrem, pak zpochybníte sám sebe, křesťanské ideály a z těch, kteří Vám uvěřili, uděláte lehkovážné lidi, slušně řečeno.

Dr. O. Tuleškov




Webová stránka: www.ceskenarodnilisty.cz E-mail: vydavatel@seznam.cz