Je Katolický týdeník ve službách sudetoněmeckého landsmanšaftu?


Rozevřete-li Katolický týdeník(KT) 15 z dubna 2013, můžete se seznámit s celou řadou článků na tzv. sudetoněmecké téma.Již na první stránce je chvalozpěv na nadaci Renovabis, která za německé peníze, týdeník uvádí, že jde o stovky miliónů eur, „pozvedává“ sousední místní církve.

Jen nás tak napadá, proč Renovabis alespoň část peněz nedává také na německé kostely, které jsou v ohrožení. Prosím, přečtěte si krácený překlad článku „Výprodej kostelů v Německu“, který přinesl Spiegel, 7/2013, str. 5. Mnohé kostely v Německu bývají obětí bagrů. Některé slouží dál jako taneční školy, tělocvičny nebo jídelny. V Hamburku chtějí muslimové z protestantského kostela udělat mešitu. V biskupství Hildesheim je každý druhý kostelů na červeném seznamu. V biskupství Kassen je takových 83 a dalších 13 již bylo zbořeno. Nejhůře na tom jsou kostely ve Wilhlemshavenu , kde z 9 kostelů 6 čeká nehezký konec (přeložil. Ing. J. Liška).

Co myslíte, vážení čtenáři, neměla by Renovabis pečovat též o německé kostely nebo na ně alespoň ze svých finančních prostředků přispívat?


V článku „Kardinál ze Sudet“ (str.4) se dovídáme, kromě dalšího, že pan kardinál Schönborn byl v několika měsících svého věku spolu se svými rodiči vyhnán z vlasti. Když pomineme termín „vyhnán“, který bohužel katolická církev převážně užívá místo termínu odsunut, dozvídáme se, že existují nějaké Sudety, a to dokonce v České republice. Takový termín v české terminologii neexistuje. KT jej ve své sleposti se snaží opět zavádět. Proč? Co od sudetoněmeckého landsmanšaftu je, od Boha jest? Takovou zásadou se snad řídí KT?

V mezinárodním právu existuje jedna nezpochybnitelná zásada. Když nějaký stát vyžene část svého obyvatelstva, odpovídá za škody, které v souvislosti v vyhnáním vyhnaným vznikly. Pokud bychom tzv. sudetské Němce skutečně vyhnali, pak bychom museli jim zaplatit za škody vzniklé vyhnáním.

My jsme však jednali v souladu s rozhodnutím Postupimské konference. Proto o vyhnání nemůže být ani řeči. Němce od nás jsme v souladu s pokyny Spojenecké kontrolní rady, v níž byli zástupci všech vítězných protiněmeckých velmocí, v letech 1945 až 1946 odsunuli.


Provinili se tím, že byli Němci“

je další článek Katolického týdeníku 15 zž dubna 2013 (str.8). Citujeme: „Třetina veškerého obyvatelstva během několika let zmizela. Ne, nemluvíme o Pol Potově Kambodži a řádění Rudých Khmerů. Mluvíme o řádění rudých gard a vyhnání německy mluvícího obyvatelstva z poválečných Čech a Moravy, Tak obrovskou ztrátu totiž tato země utrpěla…

Jeden z kandidátů apeloval na podvědomý strach občanů (nejen těch žijících v Sudetech), důsledně se vracel k minulosti a použil řadu lží. Kdyby však byla společnost byla s vlastní minulostí vyrovnána, nemohl by Miloš Zeman se svou demagogií uspět.“ Autorem tohoto textu je Aleš Palán.

Když pomineme skutečnost, že tím, kdo nemluvil pravdu o dekretech prezidenta republiky, o odsunu, o zločinech, kterých se měli údajně dopustit naši předkové, byl K. Schwarzenberg, pak opět je zde užit účelově zkonstruovaný termín kolektivní vina, jehož používá s oblibou sudetoněmecký landsmanšaft, aby jej vzápětí mohl vyvrátit.

Něco takového jako kolektivní vina skutečně v právním státu neexistuje. Je však používán termín kolektivní odpovědnost. Dokonce kancléřka Merkelová, jak v textu uvádí autor: „Jasně řekla, že za nástup nacismu mohou nejen sami nacisté, ale i prostí Němci, kteří se dívali jinam a nezabránili nástupu hrůzné ideologie.“ Ano, zde kancléřka mluví o kolektivní odpovědnosti všech Němců. My, Češi, zcela běžně říkáme, že můžeme za vládu, kterou jsme si zvolili. Nikdo se nad tím tvrzením nepohoršuje. Je pravdivé. Prohlásí-li totéž však paní Merkelová, autor hned mluví o vinně, nikoliv o odpovědnosti.

Ano, jsme přesvědčeni, že Katolický týdeník v mnohém přejímá termíny i stanoviska sudetoněmeckého landsmanšaftu. Nelze se ani moc divit, když pan kardinál D. Duka je sám členem Sdužení Ackerman-Gemeinde, jež je součástí mnichovského Ackermann-Gemeinde, které je složkou sudetoněmeckého landsmanšaftu.


A to co je nejzajímavější nakonec. Katolický týdeník líčí utrpení „sudetských“ Němců, co všechno, chudáci od zlých Čechů, museli vytrpět. Přesně tak to dělá sudetoněmecký landsmanšaft. Pro něj dějiny začínají až 8. května 1945. Ani slůvkem se nezmíní o tom, že velká většina sudetů byla znacizovaná, že se podílela na rozbíjení Československa ve spolupráci s nacistickým Německem. Ani náhodou nemluví o vyhnání Čechů z pohraničí v roce 1938. Nemluví též o tom, že sudetští Němci dokonce si přáli zrušení protektorátu a urychlení germanizace Čech a Moravy a podíleli se na vypracování plánů likvidace českého národa. Část měla být postavena ke zdi, část vyhnána daleko na východ a část germanizovaná především ve starém říšském prostoru. Landsmanšaft též zamlčuje, že kolem 200.000 sudetů padlo v uniformách nacistického wehrmachtu či dokonce SS, SD za vytvoření nového pořádku v Evropě, kde by vládl německý panský národ, jemuž by početně značně redukovaní, jinak řečeno: vyvraždění, slovanští „podlidi“ sloužili, a kde by po Židech nezbyla ani památka.


Dokonce i pan Patr Barton, „ředitel sudetoněmeckého velvyslanectví „ v Praze má v Katolickém týdeníku svůj článek.

Je jich ještě několik, např. „Sudety a jejich druhé dosídlování“, „Na stinné straně Milešovky“. Takže část plochy KT, jak vyplývá z uvedeného, je využívána k sudetoněmecké agitaci.

Tak jak informuje Katolický týdeník své čtenáře? Slušně řečeno: naprosto jednostranně bez ohledu na historickou pravdu a dokonce i proti ní.

J. Skalský



Webová stránka: www.ceskenarodnilisty.cz E-mail: vydavatel@seznam.cz