Neznalost moderních českých dějin neomlouvá
Dva vrcholní představitele své politické strany a ministři současné vlády pánové Bělobrádek a Herman se zúčastnili sjezdu SDL v Augsburgu. Pronesli na něm ke svým „milým krajanům“ projevy, ve kterých odsuzovali vyhánění občanů pro národnost.
V tom projevili oba pánové neznalost moderních českých dějin, ale to je vůbec neomlouvá. Musíme se vrátit až do druhé poloviny předminulého století, kdy se Češi v návaznosti na úspěšný průběh jazykového a kulturního obrození začali domáhat svých politických práv.
V rámci reformy rakouského mocnářství došlo k rakousko-uherskému vyrovnání, ale ke stejnému vyrovnání s Čechy nedošlo. Proti tomuto vyrovnání se postavili čeští Němci, protože by jejich politická moc byla omezena. Spíše než k Rakousku se přikláněli k Německu.
V Českých zemích se zatím zformovala dvě politická uskupení – Staročeši a Mladočeši. Obě usilovala o získání větších politických práv pro Čechy a dosáhnout tak českého vyrovnání. Staročeši v jednání s českými Němci došli v roce 1891 ke kompromisu. V 10 bodech – punktech – byl zachycen budoucí program, na kterém se Staročeši s Němci dohodli. Došlo by k vzniku územních celků s Němci (pohraničí, Deutschbohmen) a územních celků ve vnitrozemí, kde by byli Češi. Další postup ( v punktaci nezachycený ) předpokládal vyhnání Čechů nejlépe do právě anektované Bosny a Hercegoviny, aby Čechy s Moravou uvolnily „Lebensraum“ pro Němce. Když se o těchto jednáních dozvěděli Mladočeši, tvrdě se proti punktacím postavili, k jejich uvedení do života nedošlo. V příštích volbách Staročeši naprosto propadli a zmizeli ze scény.
Čeští Němci ( nyní sudetští) se pokusili plán na vytvoření Deutschböhmen uskutečnit ihned po 28.říjnu 1918 a potom pokračovali ve svém úsilí na rozbití Československa pod Henleinem a Frankem až do Mnichova.
Na konferenci v roce 1942 Heydrich prohlásil, že v tomto prostoru ( Čechách ) noha Čecha nemá co pohledávat.
Česko - německá Deklarace z roku 1997, programově vychází z Punktací z roku 1891. V české a československé politice nikdy nebylo omezování práv v republice žijících Němců.
V Československu měli Němci stejná práva jako ostatní národnosti. Nikde a nikdy se neuvažovalo o vysídlení Němců.
Až po vypuknutí II. světové války Winston Churchill navrhl provést odsun Němců nejen
z Československa , ale i z dalších evropských zemí na základě zkušeností, získaných po I. Světové válce s vzájemným přesídlením řeckého a tureckého obyvatelstva ze středozemního pobřeží Turecka a řeckých ostrovů. Teprve po tomto Churchillovu návrhu československý domácí a zahraniční odboj se přiklonil k odsunu Němců, ale ne jako etnika, ale jako občanů, kteří se provinili vlastizradou na Československu.
Když jsme se za minulého režimu setkávali s Němci v kempech za dovolené, také jsme rozebírali poválečný odsun. Nehádali jsem se, nepřeli, ale vzájemně jsme došli k stejnému závěru, že se naše názory neliší, že odsun zabránil krvavému střetu v budoucnost mezi námi, Čechy a Němci.
Jak odpovědět pánům Bělobrádkovi a Hermanovi za jejich neznalost nedávných událostí, vždyť zpochybňují Postupimskou konferenci a znevažují Norimberský proces, a další důležité smlouvy To není jen falšování dějin, to je velice hrubá manipulace s českou veřejností.
Musíme se zachovat tak, jako kdysi Mladočeši, kteří dokázali ve volbách porazit Staročechy, že zmizeli s politické scény. Musíme to udělat jako naši pradědové, nevolit tu stranu a ty politiky, kteří nás zrazují.Ukažme, že jsme se z dějin poučili. Nedokázali jsme zabránit rozdělení Československa, tak zabraňme, abychom se nestali dalším spolkovým státem Německa!
Otakar Mach