Konečně začala diskuze na alternativy Evropské unie bohužel bez České televize!
Zveřejněno: 15. 12. 2017 6:46
První konference se uskutečnila 14.12.2017
V Praze v hotelu Grandior začaly rozhovory, které už měly být dávno a začínají rezonovat celou společností. I lidé chtějí, aby se politici spojili v diskuzích ke smysluplnému řešení. A časté otázky proč se tato čtveřice nesejde daly včera odpověď.
Jaká je základní myšlenka?
Evropská unie nefunguje a všichni se už delší dobu shodují, že je „potřebná nějaká reforma“. Nikdo ale dosud nepředložil konkrétní návrh, jak na evropský kontinent vrátit demokracii, konstatovali autoři návrhu v čele s Petrem Machem a Jiřím Paynem.
Dílčí pokusy vedly jen k další centralizaci, byrokratizaci, unifikaci a k dalšímu předání kompetencí do Bruselu. To není řešení.
Payne a Mach společně vyzvali k celoevropské diskusi.
A rozhovory konečně začínají.
Navíc je důležité vidět, že se začínají scházet ti, co sice ve volbách jako strany neuspěly (nebo jsou příliš silní ve své straně a jsou odsunuti jako Václav Klaus mladší), zatímco jako osobnosti patří k elitám našeho státu.
Krásnou tabulku vytvořil jaderný fyzik Jiří Payne, která ukazuje, jak šíleně nabíhá demokratický deficit směrem k vedení EU, kdy zpočátku má možnost ve volbách volič oslovit poslance 50 na 50 až k rozhodnutím v Bruselu, kde sice určitá teorie pravděpodobnosti je jak ukazuje tabulka, ale ve skutečnosti víme, ža ani předsedové vlády východních zemí nic nezmohou, když se "šprajcne" Německo s Francií a i proto Velká Británie odchází.
Na závěr jsem požádal Jiřího Payne a Václava Klause mladšího, aby více ukazovali občanům (pokud jim veřejnoprávní média dají možnost), že podnikatelé z rozpadu Evropské unie strach nemají. Místo nekonečných politických plácání v Bruselu situace rovnou řeší a to je ta správná cesta:
Počet českých firem, které zakládají na ostrovech pobočky rychle roste. Jde zejména o technologické a IT podniky. V poslední době roste také počet českých výrobců autodílů s vysokou přidanou hodnotou, kteří získávají kontrakty u britských automobilek. Pět tuzemských firem podepsalo dodávky pro Jaguar-Land Rover. Jedna česká společnost také získala kontrakt na dodávku kompozitních materiálů pro firmu Aston Martin Lagonda - jde o klikové hřídele, ojnice či písty. Řada dalších zakázek je rozjednaných. Mezi dalšími odběrateli v Británii, u kterých se uplatňují české firmy, jsou mimo jiné Lotus, Honda či Toyota. Mezi úspěšné exportéry do Británie patří v automobilovém průmyslu firmy Rubena, Futaba, Gumotex, Strojmetal, Top Alulit, Tawesco, Atek. V leteckém průmyslu jsou to Componenta Perfecta, Brebeck Composites, ve strojírenství například VUES Brno, Battswap, v chemii Spolchemie a v pivovarnictví značky Primátor, Bernard, Bohemia Regent, Budvar či Lobkowicz. Český export do Británie letos stoupl od ledna do října o 1,5 procenta na 179 miliard korun, jak uvedl přesná čísla například E15.cz